måndag 1 oktober 2012

Dörrar

Måndagen den första oktober.

Vet ni, dom lovar regn hela veckan.....
När jag kom hem ikväll föll en tätt duggregn. 
Allt är vått. Mulet. Trist. 
Inget utomhusväder precis....
Fast nu har sonen och jag bestämt att vi
skall gå ut och gå med hunden Lucas.
 Vi får väl klä på oss regnkläder och gummistövlar, vet ja!

Idag visar jag några foton från Stundars, ett museum och
ett levande kulturcentrum i Solf. Jag gjorde ju en utflykt till
Söderfjärden i lördags, och då passade jag på att vara lite 
kulturell också. Här följer en kavalkad med vackra gamla dörrar.
Det var helt fascinerande att vandra omkring bland alla gamla
byggnaderna och kolla på dörrar.... 






Nä, nu trotsar vi regnet och går ut med hunden!
Ha en bra kväll ni också!

2 kommentarer:

  1. Ja du samma väder här, precis inkommen från stallet å matat hästar, å regnet fall stilla ner...! Fina dörrar du fotat, precis som den gula har vi här på gården! Ha en fin promenad med hunden, här stannar lilla vovven helst inne ;)! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Här hittade jag många kända vyer.
    Så fina dörrar från Stundarsområdet!
    Ha det gott i regnvädret!

    SvaraRadera