lördag 13 oktober 2012

Dagens frågor

Dagens första fråga är: vad tror ni vi har haft för väder idag?
Jag kan avslöja svaret på en gång.
Rätt svar är: Regn.

Jag hade tänkt tvätta fönster idag...
Men se det gick inte. Förrän nu på kvällen,
när jag  har hunnit tvätta två fönster (skall bli spännande
att se i dagsljus hur det blev, det var ju rätt mörkt nu ikväll..)


Idag har vi köpt en ny plog. Ja, ny är den ju inte, utan begagnad.
Medan karlarna gjorde affärer, satt jag i bilens baksäte och
hade tråkigt. Kameran hade jag ju med mig,
så jag knäppte några foton.
Dagens andra fråga är:
Vad tror ni jag såg?





Rätt svar: Jag satt framför en byggarbetsplats.
På det andra fotot syns imman från bilrutan.
När karlarna kom efter tusen timmar, bestämde jag
att vi skulle våldgästa T o G, för jag var kall och ville ha lite
varmt att dricka. Sagt och gjort, vi köpte lite kaffebröd och så
for vi till våra vänner. Där blev vi bjudna på kaffe, te och limsa.


Tack för en trevlig eftermiddag. 
Jag blev varm ända in i hjärteroten!


(Hjärtat är gjort av hönsnät, dekorerat med papper.
Är det inte vackert så säg?!)

Ha en skön lördagskväll!

5 kommentarer:

  1. Så vackert hjärta ,ja inte blir man munter i det här vädret ,det värsta är dock att kunderna inte blir det heller ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Slutet gott
    allting GÖTT!?
    , som ordspråket säger.

    SvaraRadera
  3. Vilket söt hjärta! Hihi den där väntan i bilen har jag oxå gjort någon gång, nu stannar jag hemma eller går med ut! Ha en skön dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Jo...det var ett väldigt sött hjärta!!
    Å tänk, det kan bli något riktigt trevligt av "tråkiga" bilder, som när du satt i bilen och väntade...!! Men du...vad är limsa för något...??
    Ha en fortsatt skön söndag, här regnar det...
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Limsa det är limonad eller läsk. Ett finskt ord som vi finlandssvenskar har börjat använda....

      Radera