onsdag 24 oktober 2012

Chanel No 5

Nu har jag i många dagar skrivit om gummistövlar och uteliv, 
men min dag består ju också av en annan sida. 
Livet innehåller ju också ett dagligt arbete.
Det är vardagar med högklackat och en stänk
parfym bakom öronen....

Häromdagen köpte jag en av mina favoritparfymer. Jag tycker
om klassiska dofter, därför valde jag Chanel No 5.


Parfymen lanserades redan år 1921 av Gabrielle "Coco" Chanel.
Vet ni varför den heter nummer 5? Jo, man hade skapat flera olika
dofter för att Coco skulle avgöra vilken doft hon tyckte bäst om.
Hon valde flaska No 5. Så enkelt var det!

Lite flärd förgyller ju även en grå vardag!

1 kommentar:

  1. För mig får alla parfymer stå i hyllan ,pga av doftallergi kan jag inte vara i närheten av parfymerade människor ,jag tycker också det är onödigt med parfymer för ,tvålen doftar , schampo doftar ,deodoranten doftar ,ansiktskrämen mm så det blir ganska många dofter ändå .Ha en fin kväll ,nette

    SvaraRadera