fredag 5 oktober 2012

Höst i skogen

Dagens busväder är av den värsta sorten. Regn i massor hela dagen
och dessutom kraftig vind ..... Här har man klagat hela veckan
och inte har det blivit bättre.... snarare tvärtom. 
Suck!

I går hade jag en ledig dag och då passade jag på att åka ut
till vår villa. På förmiddagen var det för det mesta 
uppehållsväder, men disigt och mulet. 
Här följer några höstfoton från 
 skogen.








Jag är på väg till mitt trattkantarellställe....


... och hittar massor av trattisar.....
...flera korgar...



Sedan går jag ner mot stranden. Vassen lyser gul
mot ett grått havsvatten.



När de första regndropparna börjar visa sig åker jag hemåt.
Det är gult och disigt längs hela vägen ut ur skogen.



Ikväll myser vi här inomhus. Har tänt på massor av ljus
och snart skall det bli gott med lite varmt te!
Ha en skön fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. Hej :) Tack för besöket hos mg :) Ser att du har riktig höst du också….
    Många fina bilder på väg ner till vattnet.
    Ha en trevlig helg// Britt Inger

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder!
    Hösten är vacker!......bara det inte regnade så in i hellskotta!!
    Önskar dig en finfin höst helg!
    Kram!

    SvaraRadera