lördag 27 oktober 2012

Nu har ankorna fått sitt vinternäste

I dag har sonen och jag jobbat med en plats där
våra två ankor kan tillbringa vintern. De har fått ett
eget litet kryp-in, där det finns strö, vatten, hö och en plats för mat.
Ännu går dom utomhus på dagarna,
men till natten får dom komma inomhus.
Lite konstigt tycker de allt att det är, när marken
är frusen. Ibland är det kallt om fötterna....




Dom har mumsat i min blomrabatt, så deras näbbar är
alldeles smutsiga. Men vad gör det, när dom får springa efter 
mig hela dagen! Så skoj med en kompis, tycker dom!



Ikväll blir det teater tillsammans med sambons sångkör.
Vi skall se på "Next to normal" på Vasa Teater.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni fick en fin teaterkväll .ankorna ser ut att mysa hos er ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg genom Nette Cecilia :) Och så vackra bilder du lagt upp och enormt roligt tyckte jag det var att jag fick svar på en fråga som jag lagt ut , ja Kejsarkronan som var Brandlilja , tack nu vet jag namnet på den växten också :) // Hälsningar Anita "Mitt innersta i bilder" :)

    SvaraRadera