söndag 21 oktober 2012

Mera rimfrost

Det är så vackert med rimfrost. Det är som om hela
världen stelnat i en enda rörelse. Så vackert.
Men.....
Jag är livrädd för frosthalkan på våra vägar.
Medaljen har två sidor.

Här ännu några bilder från gårdagen. 
Här från den vackra sidan.




Det rasslade och prasslade när jag gick i gräset och iskristallerna
krossas under mina fötter.



En tunn isskorpa har lagt sig på vattenpölarna.
Och det saknas ju inte vattenpölar denna höst....




Svamparna på denna stubbe är inpackade i is.
Det ser ut som om dom har tryckt ihop sig för
att söka värme av varandra. Sötisar...






I går kväll lade sig dimman. När det varma möter det kalla
bildades dimma. När jag gick min kvällspromenad mötte jag 
små stråk av dimma på många olika ställen.
Luften var syrerik, det var runt 0-grader
och det var så skönt att sträcka på benen.

3 kommentarer:

  1. Åh, så vackra bilder! /G

    SvaraRadera
  2. Nu när vi var söderut har jag missat den där rimfrosten, men det var en betydlig skillnad i temperatur när vi anlände Österbotten. Halkan är jag också ovän med!

    SvaraRadera
  3. Så underbara bilder! Här har vi inte haft så mycket frost än, så man kan ta fina kort på det, tur är väl det att man slipper halka å allt sådant! Ha en fin vecka! Kram Iréne

    SvaraRadera