måndag 14 mars 2022

Veckoslutet bjöd på soligt marsväder

 Tiden rusar. 

Denna måndag bjuder på sol och värmegrader. Precis som under hela veckoslutet som just susade förbi. Dagar läggs till dagar och vi är redan inne i mitten av mars månad.


 Ännu har vi massor av snö kring husknutarna, men nere vid bäcken och växthuset börjar det se aningen snöfattigare ut...

Igår kunde jag inte hålla mig längre, utan sådde lite sallatsfrön i en liten plastskål inne i växthuset.  Natten såg ut att bli kall så framemot kvällskvisten gick jag för att hämta in min frösådd. Nu är den ute solgasset i växthuset igen... 

Och vet ni vad det här är? Frösådd? 

Nej, igår bakade jag mockarutor med massor av kokos på toppen! Plötsligt kände jag för att baka något jag inte bakat på evigheter - och då fick det bli mockarutor (här inte skurna i bitar).


Annars bjöd veckoslutet på massor av skön utomhusvistelse. Med mycket blått och en hel del vitt!

Marssolen skiner - men snön minskar inte nämnvärt. Långa och "kalla" mars var det! Minus 6 nattetid och plus 6 dagtid är dagstemperaturen just nu. Dagar läggs till dagar.... och så plötsligt en dag i framtiden har snön smält får vi hoppas....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar