tisdag 1 mars 2022

Mars månad och växthussäsongen är inledd!

 Idag skriver vi första mars och dessutom fastlagstisdag! 

Jag kan härmed meddela att min växthussäsong härmed är inledd! Äntligen! Idag skiner solen från en något molnbeslöjad himmel och det är massor av plusgrader. (Det utlovas regn fram emot eftermiddagen, men än lyser det gult däruppe!)

Både igår och idag började snön smälta, inte direkt mycket men så pass mycket att nu har jag fått upp dörren till växthuset! Och då ni, då kunde jag inta den skönaste platsen på vår gård!

Jag tog med mig ett skönt, varmt skinn att sitta på och en apelsin. För att avnjuta en stund där inne. 


Av med jobbarhandskarna och så satte jag mig där inne och smaskade på frukt istället för fastlagsbulle... 

Mars månad är ju den långa och kalla månaden, jo jag vet. Men en sådan här dag känns det iallafall som om vi går mot VÅREN! Nu har mitt liv inne i växthuset tagit avstamp för en ny säsong, en säsong med kaffedrickande och odlande här inne. Ibland brukar det räcka med några minuters meditation inne i det lilla växthuset för att solen skall lysa - trots att det är snöoväder utanför de gamla glasrutorna....

Välkommen mars månad, hoppas du för mycket gott med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar