onsdag 2 mars 2022

En promenad en härlig snörik vinterdag

 I söndags gick vi ut, sambon och jag,  på en lång promenad längs fina skoterspår. Vi gick över slätten och in i skogen. Jag fick 14.000 steg på min stegräknare. Solen sken, det var vindstilla och runt nollan. Ett perfekt vinterväder - med mycket snö!

Längs det här skoterspåret har jag vandrat i många dagar, men så har jag tvekat när jag kommit in mot skogen. För trots att jag vandrat i skogen otaliga gånger för att plocka bär och svamp ser allt annorlunda ut när skog huggits ned och snön ligger på marken... Ensam har jag alltid valt kända vägar. Men så i söndags då gick vi på upptäcktsfärd!



 Vi gick ut mot myren, kröp under träd som böjts under mängder av snö.

Mitt i skogen går en stor el-ledning och här var det massvis med skoterspår!


 Det kvittrade bland träden, det var korsnäbbarna som hade kalas bland tall- och grankottar. Fast när jag skulle zooma in på en fågel då behagade hen vända på huvudet just när hen skulle bli avporträtterad... Typiskt!


 Kolla vilka stora fastlagsbullar det fanns i skogen!



Så var vi åter ute ur skogen. Och himlen var vackert blå!

Och solen blänkte så vackert i bäcken. Men ännu finns massor av snö här hos oss. Det blir mycket vatten i bäcken när våren kommer så där på riktigt. 

Visst var det en härlig vinterpromenad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar