torsdag 25 mars 2021

Kvällshimmel

 Igår kväll pass kl 18:30 - 19:00 gick jag ut på kvällspromenad. Det var en stilla vacker kväll. Efter dagens vårvärme kom nattens kyla smygande.

 
 Jag hörde ljudet av några svanar uppe i skyn så jag höjde blicken. Kala björkkvistar och så en liten, nästan rund, prick där uppe. Månen. Nästan full. (Svanparet hann flyga förbi innan jag fick upp kameran...)
 


 Jag vandrade ut längs slättens vägar. Med månen i ryggen och med den nedåtgående solen i ögonen.



Det fanns så vackra moln på himlen!


Och det sista av dagens sol.



Jag vandrade hemåt längs vår-blöta och klottiga grusvägar. Men jag smålog för mig själv - för jag höjde blicken och såg allt det kvällsvackra!


En kväll i mars att minnas. En himmel att minnas. Det behöver inte vara mera än så här - det är bara stilla och vackert! Något att uppleva varje dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar