tisdag 9 mars 2021

Mera snö och långpromenad

 I morse låg ytterligare 5-10 cm nysnö på marken. Vilken vinter! Dessutom har vi ovanligt kallt för tillfället, i natt kommer det att bli ner mot minus 20 igen. 

Dagtid värmer solen, men nattetid knäpper kylan.

Idag bestämde jag mig för att gå ut på långpromenad. Väl hemma igen hade jag över 11.000 steg på min stegräknare. Jag gick längs småvägar och där det var upplogat. En riktigt härlig vinterdag med sol som flödade och tyvärr en ettrig östlig vind som bet i kinderna.



Vit nysnö och en riktigt klarblå himmel, vilken kombo!

Och jag ställer mig frågan vad som händer när all denna snö skall smälta, kommer vi alla att få sjötomt då? Här vid byns daghem är snöhögarna lika höga som husen....

Jojo, vi lever i mars månad och våren känns långt borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar