söndag 14 januari 2024

Januaridagarna rullar in....

 Dagar och år rullar in - och går förbi.Varje år i januari läggs ännu en siffra till mina år.. Och varje år undrar man hur det har hunnit gå ännu ett år. Egentligen känner jag mig inte äldre än gårdagen - och så plötsligt händer det igen... oj, blir jag faktiskt äldre....

För några dagar sedan blev jag ännu ett år äldre. Det lades ingen speciell siffra på min axlar utan bara en sådan där siffra som man allt emellanåt får fundera över vad det egentligen blev för siffra nu då! Men vet ni, jag är så tacksam att jag får vara kvar och fylla år, för jag har ju så mycket jag ännu vill upptäcka, beundra och njuta av!

Det plingade in grattishälsningar på mina olika sociala medier och pling-ring i telefonen. Tack för alla grattishälsningar på en ojämn födelsedag! På min födelsedag brukar sambon stå för maten, alltså vi åker ut på restaurang! I år hade jag kommit överens med A och J att vi skulle ut och äta gemensamt efter alla kalla vinterdagar. Och vad händer när vi dyker upp där vid restaurangen? Jo, J stämmer upp med sång (han påstod att endast kunde första raden...) och så överräckte A en blomsterkvast! Tack - och oj så förraskad jag blev! Allt för mycket och tack-tack för en så trevlig överraskning!


 

Denna vackra dag hade vi åkt ut mot havet. Vi körde över Replot-bron och svängde in vid restaurang Bernys för en bit mat.

Dagen till ära bjöds jag på schnitzel med franskisar, grönsaker och bearnaisesås av sambon! Mums! Det är ju mat som jag aldrig gör hemma, så det smakade! Till efterrätt blev det kaffe med pepparkakor. Och där satt vi och avhandlade båda kyla och värme, jul- och våraktiviteter. Trevligt.

Kvällen blev en skön hemmakväll med blommor på bordet.


På lördagskvällen dök sonen med sambo upp och det blev kaffe och tårta. Och jag fick ännu en blomma och massor av choklad! Precis som om jag skulle fylla jämnt och som om någon vet att jag älskar blommor - och choklad... trots att flera år lagts på axlarna... Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar