lördag 27 januari 2024

En så vacker vinterdag!

 Gårdagen bjöd på ett vackert vinterväder. Naturligtvis ville jag gå ut med kameran.


När morgonsolen gick upp färgade den skogen där på andra sidan slätten vackert rosa. Dagen till ära bjöds vi på en vackert vit rimfrost i träden. Jag ställde mig ute på verandan och fotade det vackra.

Efter förmiddagskaffet pallrade jag mig i alla fall ut längs den isiga vägen. 

När jag kollade mot väster såg jag att molnen åter var i antågande. Det gäller att njuta av solen medan den är uppe, tänkte jag och vandrade vidare.

På hemvägen märkte jag mera moln på himlen....


 Men ännu var solen uppe och förgyllde livet. 

Idag är det mulet och betydligt varmare, dessutom har vinden tagit bort den vackra rimfrosten. Ja, så kan det gå när vädret är föränderligt! Idag får jag njuta av gårdagens foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar