söndag 25 oktober 2020

När uret visar vintertid

 I morse var det lätt att vakna tidigt. Under natten hade telefonklockan flyttat sig tillbaka en timme, så när jag vaknade av att telefonen pep kl 6:45 då var den egentligen 7:45 enligt min kroppsrytm. (Älgjägare i huset, ni vet...). Man får alltså sova en timme längre utan att det gör något. Och när höstmörkret tätnar är det ingen konst att ändra sovvanor!

Både EU och ute i medlemsländerna skall det diskuteras om att återgå till en tid året om. Att ha en sommartid och en vintertid skall slopas. Kanske. Längre fram. Vi får se.

Själv tycker jag att det liksom kvittar vilken tid man använder. Är vi inne i sommartiden eller vintertiden. En timmes skillnad mer eller mindre. Nej, jag lever i nuet, så för mig spelar dylika petitesser ingen roll.

Nuet är det som gäller både sommar som vinter - och allt däremellan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar