torsdag 22 oktober 2020

En riktig t-dag...

 Idag är det en riktig t-dag. T som i trist, tråkig och torsdag.

Ja, vad kan man göra åt det? När det är trist och tråkigt väder? När snön har smält och dagen är disigt mörk och småregnig? När det är så där riktigt blött och fuktigt utomhus att det inte lockar att gå ut? När inget riktigt inspirerande står på dagordningen? När det är pandemi och när presidentvalet i USA numera står upp i halsen och när det bara är allmänt "politiker-tjaffs" på hemmafronten? När man själv borde vara med och styra upp allt här i världen för att få någon ordning på det hela? Men när man inte orkar just idag för att det är en t-dag.....


(Fotot ovan har absolut inget att göra med denna torsdag, tror det är en måndagsbild dessutom.)

Nu vet jag! T som i tur, tuff eller trudelutt! Här skall bli ändring!

Nu skall jag koka något gott till dagens måltid och sedan skall jag ta hand om purjolöken, skiva och lägga in den i frysen.... och allt skall jag ta med en liten trudelutt! Sedan blir det säkert lättare att ta i "surdegen" jag håller på med. 

Trudelutt på en torsdag! Det ni!

1 kommentar: