tisdag 12 augusti 2014

Så blev det så tyst i huset....

Vecka 33 och det blev tyst i huset.
Sonen har åkt iväg till sina studier och sambon har börjat jobba.
Det är bara jag som är kvar hemma. Och det känns onekligen mycket
konstigt. Ingen som tassar iväg till långa duschar, ingen som kommer in
med gräs mellan tårna och händer smutsiga av "skruvjobb". 


Jag har också en hel del sensommarjobb, 
så en del fläng längs vägarna blir det och en hel del 
sitta-framför-datorn-jobb också för den delen.


Som ni förstår går livet vidare. Sommaren den bara fortsätter och ännu
njuter vi av 20-25 gradig värme. Och ni skall veta att jag verkligen
har gett mig själv tillåtelse att njuta av livet. 


Varje sommar under semestern brukar vi åtminstone en gång åka
över Replot-bron för att avnjuta lite restaurangmat. Och det
hann bli ända till augusti innan vi denna sommar rullade över bron
för att jag skulle få min räksmörgås.


Räksmörgås till mig och Arken Burgare till sambon. Ingen finmat, 
men så härligt att få sätta sig vid dukat bord och äta gott.

Nu försöker jag vänja mig vid tystnaden här hemma.
Sådan tur att jag har dagen fullspikad med program!

1 kommentar:

  1. Fina bilder och jag förstår vemodet att alla far iväg på sitt....snart flyttar även vår "minsting" hemifrån...oj så tyst det kommer bli.
    Du gör rätt som tillåter dig att njuta och må gott...livet är alldeles för kort för att låta bli.
    Ha det fint vännen
    Kram Lollo♡

    SvaraRadera