lördag 2 augusti 2014

Blåklint

Solen lyser och värmer även denna vackra sommarlördag.
Nu när sambon har semester har vi tagit för vana att dricka förmiddagskaffe
tillsammans, antingen ute i trädgården eller inne i det svala köket. Det är 
så fridfullt att få sitta tillsammans och kanske planera dagen. Nåja, vi brukar
inte planera så mycket, det brukar bli som det blir. Det brukar mest
bli att fånga dagen och se vad den kommer att innehålla.
Och vilka fantastiska härliga sommarveckor vi har haft!


Ute i min köksträdgård blommar blåklinten. Blåare än den blå himlen
lyser blommorna. Som ni ser har jag trädgårdslandet inhägnat med ett
stängsel. Jo, det är för ankorna. Jag vill inte att de skall mumsa i sig alla
mina grönsaker, det räcker med att de har ätit upp all min sallad även detta år....



Där står den. Blåklinten. Ståtlig. Med många knoppar och nya
blommor mest varje dag. 

2 kommentarer:

  1. Så underbart att få ta dagen som den kommer och så vacker Blåklinten är // Anita :)

    SvaraRadera
  2. Fotograferade också blåklinten här på holmen ,en riktig slappar dag för min del ida men det är skönt efter veckans värme ,kram nette

    SvaraRadera