måndag 18 augusti 2014

Solrosor

Måndag.
Det är ny vecka och det känns höst i luften.
Redan i helgen var luften hög och det doftade höst av nytröskat
korn och varma svarta vinbär och hallon (som jag plockade). I dag
har de regnat. Hela vecka kommer att bjuda på lågtryck, så nu har 
sommarvärmen definitivt tagit adjö för denna sommar (känns det som).
För att pigga upp både mig och er kommer jag att bjuda på foton som
är riktiga vitaminpiller. Eller vad säger ni?





Visst blir man glad av solrosor?
Jag blir ju onekligen så lycklig när jag åker förbi ett fält med solrosor.
Som miljoner solar på ett och samma ställe. 

Hoppas du också får en toppen måndag!

5 kommentarer:

  1. Ja, man blir jätteglad av solrosor! Vi får ha ett solrosfält utanför klassrumsfönstren! Glad blir jag också när jag får läsa alla dina fina inlägg! Min tid räcker inte till att komma och läsa oftare även om jag så gärna vill! Njut av solrosor och annat som berikar i sensommartid! ♥

    SvaraRadera
  2. Visst är det en energikick med alla dessa solrosor!! Har också lyckan att ha litet gärde här i närheten med dessa vackra gula solar! Tyvärr inte mina...men de är till salu, bara att lägga en liten peng i krukan på dörren till logen bredvid. Plocka så många man vill...
    Men inte ska vi väl ha höst än?? Lite mer av sensommaren måste vi väl hinna med iallafall?! Ja det är väl bara att vänta och se förstår jag...
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Gillar solrosor och masseffekten är härlig. Plockade en bukett vid ett självplocke för ett tag sen och de stod lika fina en vecka i golvvasen.
    Ha det då gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga solar är dom verkligen nu när regnet kommit!

    SvaraRadera
  5. Lite höstkänsla blev det nog idag med allt regnade och det tycks fortsätta hela veckan ,härligt med dina gula solar ,kram Nette

    SvaraRadera