fredag 22 augusti 2014

Hallonplock på slutrakan

Fredag, tjohoo!
Vi lever med det höstlika augustivädret ännu. Det är solsken, regn och så 
solsken igen åtföljt av åska och regn.... Suck, det gäller att gilla läget liksom.


Nästan alla kvällar de senaste veckorna har jag sökt mig ut i skogen
för att plocka hallon. Nu har jag frysen fylld med hallonsaft, hallonsylt och
fryspåsar med enbart hallon. Det finns ju sååå mycket hallon detta år och jag 
älskar att plocka hallon. Och att äta hallon, speciellt på vintern. 
I går kväll hann jag plocka några liter innan regnet kom. 


Jag fick hasta hem, men var ändå genomvåt när jag kom innanför dörren.
Jag bytte till torra kläder och kröp upp i soffan och med en pläd runt mig satt jag och tittade på
sommarens sista "Sommar med Ernst". Man blir allt lite varm inombords av att titta 
på vackra bilder från Ernst sommarprogram. Med ett så sommarlätt och vackert hus!


2 kommentarer:

  1. Jag gillar Ernst och hans program. En del av hans ideér har jag försökt genomföra här hemma. Kram

    SvaraRadera
  2. ja, Ernst gillar jag skarpt..allt han tar i blir till guld brukar man säga..tänk va fint det blev det röda sommarhuset, fast han har ju bra hjälp av de två killarna. Jag har inte plockat nå bär alls..tycker jag inte hinner med nått alls..förutom korna;O(

    SvaraRadera