lördag 16 december 2023

Vi firar med thailändskt!

 Med buller och bång föddes vår son just den sextonde december! Två månader för tidigt och akut kejsarsnitt som gjorde att hela bb-avdelningen var engagerad, jodå det gick med fart! Jag var dock lugn för jag kände på mig att det skulle gå bra och när jag fick se det lilla knytet hade jag nog ingen aning om vilken stor och fin kille det skulle bli!

Idag firade vi en av hans ojämna födelsedagar med mat ute på restaurang. Det är inte ofta han är ledig på sin födelsedag, men redan för några veckor sedan hade vi bokat in att vi skulle ut och äta denna lördag. Hans sambo fixade också ledigt, så vi kunde träffas alla fyra!

Jag föreslog att vi skulle äta asiatiskt och det föll ungdomarna i smaken! Snart blir det massor av julmat, så idag ville vi äta något annat som omväxling. Idag gick vi till Thai House.

Nackdelen, när det är buffé och allt smakar gott, är ju att man äter nästan för mycket. Och kan man inte välja vilken efterrätt man skall ta - ja, då blir det litet av varje! Sedan satt vi en god stund och smälte maten i lugn och ro innan vi gjorde en runda till en affär i utkanten av staden.  Sedan åkte vi hem till sonen & sambon för lite mera kaffe.

En vacker krans pryder dörren till deras lägenhet...


Väl där inne i ungdomarnas hemtrevliga lägenhet möts vi av djungelfönster i både vardagsrum och sovrum (här är det visst någon som har gröna fingrar...). Och massor av vackra mysbelysningar i hela lägenheten! Kolla gärna in den gamla bruna flaskan, inköpt på Juthbacka marknad, som står på den gamla svarta pallen, också inhandlad på loppis....

Vi sörplade i oss stora  muggar med kaffe (men inget dopp, tack, trots att jag hade haft nygräddade muffins med mig, alla var vi ju proppmätta!) nedsjunkna i vardagsrumssoffan och slötittade på Benjamin Ingrosso på tv (det lila ljuset kommer från sovrummets växtlampa). Där kunde jag nästan ha somnat allt medan mörkret sänkte sig över staden....

När vi åkte hem var det +grader och det hade börjat regna, usch! Ishalka och jag höll fast mig i sätet hela vägen hem (jag avskyr ju när det halt på gator och vägar....).

Grattis sonen på din födelsedag!💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar