torsdag 14 december 2023

Decemberdagarna bjuder på lugn och ro denna vecka

 Idag har det varit storstrejk här i landet, men det har vi inte märkt av dess mera. Vi har varit hemmavid och jag har snötvättat mattor ute på gården och gjort lite julstädning, men inget överdådigt. En lugn decemberdag, -8 grader och vindstilla. Skönt när man förstår att inte förta sig!

I år sänder jag inga julkort med posten (ett och annat kort kan jag tänkas lägga direkt i någons postlåda, om jag hinner). Det här med julkort är en tradition som sakta tynar bort,  numera sänds julhälsningar digitalt via en eller annan kanal....

För vår del inhandlar vi inte många julklappar heller - trots att affärerna gör sitt bästa för att locka in till spontanköp.... Några små klappar köpte jag redan för flera veckor sedan, men själv önskar jag ingen julklapp för när jag nu julstädar upptäcker jag att jag har ju allting! Eller rättare sagt har jag för mycket - ekorre som jag är! Jag önskar en fridfull jul och så vill jag träffa släkt och vänner, äta gott och sitta i lugn och ro mellan varven! 

När jag var yngre och mitt i arbetslivet var ju dessa decemberdagar stressiga - därför tar jag det lilla lugna numera. Bara för att jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar