lördag 13 maj 2023

Ikväll är det grönt som gäller...

 Vårvärmen är fortsatt påslagen och ute i naturen händer det mycket varje dag. Det grönskar. Det blommar och bönderna är snart klara med vårsådden. Snart är gräsmattan också grön - trots att den sista snön smälte för någon dag sedan. Nu är det gröt-grönt-grönt som gäller... härliga våren!

Till kvällen hejar vi på den illgröna färgen i en viss Käärijäs bolero. En neongrön bolero förstås! Enligt Vbl är neongrönt tyg och neongrönt nagellack slutsålt i hela Finland.... Alla som känner mig vet att i min garderob finns en del illgröna färger, så jag behöver inte inhandla något nytt...

Och vilken tur att det grönskar just nu ute i naturen, nu när alla skall ropar heja Finland och cha-cha-cha! Nåväl, jag är inget större Eurovisions-fan, men jag tycker det är kul med den finländska marknadsföringen! 

Så i morse kunde jag inte låta bli att fota lite fräscha gröna vitsippsblad inne i vårt syrenbuskage.

Sonen är inne på den rätta färgnyansen, för ca ett år sedan målande han om en av köksväggarna i en grön färg, så snyggt tycker jag!

Och som sagt: idag njuter vi fortsättningsvis av vårvärmen och till kvällen marknadsför en viss sångartist från Finland.

Heja våren och heja det gröna! 🍀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar