lördag 20 maj 2023

En snabbvisit ute vid villan

 Igår var det en så härlig vårdag att jag kände att jag hade kunnat dansa balett av bara farten! Och det vill inte säga lite, när man vet hur min kropp numera beter sig...

Gårdagen bjöd på sol och absolut lämplig värme. Och på förmiddagen åkte vi ut till vårt sommarparadis. En fredag. Bara för att vi kan.


Längs vattnet blommade gula kalvlekor/kabbelekor.

Björkarna har visst också börjat blomma och i år ser det ut att bli mycken blomning. Vilken tur att vi inte är allergiska för just björkpollen, för vi har flera björkar kring husen...

Vi jobbade där ute och så kom vi på att vi kunde elda bastun... men före det kaffepaus!

Så det fick bli kaffe med en bit rulltårta ute på en solig veranda. Sedan kom jag på att jag borde ta ut borden som jag har ute sommartid.... men först kaffe - sedan jobb!

Eftersom vi hade en del att göra hemmavid också blev det till att åka hemåt efter några timmar. Men vilka härliga timmar där ute i fågelsången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar