tisdag 30 maj 2023

Tack för gåvorna!

 Förra veckan hade vi Sverige-besök! Allt började med att vi mötte upp vid Wasaline:s färjeterminal ute i Vasklot hamn. Det var en solig och inte alltför blåsig dag...


Här kom Aurora Botnia in till hamnen när jag stod bakom stängslet i hamnen. Efter landstigningen blev det kramkalas och bilfärd in till staden, där vi sedan skildes åt...

Efter någon dag blev det så Sverige-besök hemma hos oss.


Och jag fick presenter! Tack, tack! En vacker blombukett som numera pryder köksbordet och en bok som skall bli såå intressant att läsa! Ja, och så en kasse med väl-valda-ord av Ernst (vi som tycker om ordstäv, love it!). Och tack för de vänliga orden på kortet! (Dessutom ett egenhandgjort armband som vid fotograferingsögonblicket satt på armen, tack ännu en gång.)

Hemma hos oss blev det mat som följdes av våfflor med hjortronsylt och vispgrädde till efterrätt. Efter en stund kom fler gäster och då blev det kaffe med årets första nygräddade rabarberpaj. Och så satt vi där och pratade om dittan och dattan - och timmarna gick. Så trevligt att träffas!


PS Jag gav också en present, en bok med massor av bevingade ord (jo, det är ju sådant vi tycker om!) och så måste jag bara köpa boken pga av trädet som blev planterat för världens klimat! 

Nu är boken återbördad till Sverige. Jag vet att resan  med färjan gick bra och att  vi  nu får njuta av våren och sommaren på båda sidor av Kvarken! Men jag tror att vi väntar på varmare väder med noll kall vind - också på båda sidorna.....

.Ha det gott! (Jag sa visst tack....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar