fredag 26 maj 2023

Veckans varmaste dag var jag bjuden på 12-kaffe!

 Denna fredag sitter jag inne och suckar: Vart har sommarvärmen försvunnit? Efter en regnig morgon är det åter klarblå himmel - men i skuggan endast +11 grader och en kylig vind sveper över landskapet. Nu när jag vant mig vid sommarvärmen..... nu fry-y-hy-yyyy-ser jag....

Men i onsdags då hade vi veckans varmaste dag med lååångt över 20 grader och säkert dubbelt så mycket i solen! En riktigt härlig dag!

I onsdags var jag och U-B bjuden på kaffe med annat smått och gott hem till vår barndomsvän A. Prick kl 12 rattade jag in på bilparkeringen vid deras hus och genast intog vi barndomsvänner deras veranda där solen lyste och värmde. I trädgården blommade päronträden och det var en såå härlig dag! (En liten avstickare gjorde vi invändigt i huset för att beundra deras helt nytapetserade bottenvåning med nylagda golvmattor. Snyggt blev det! Jag förstår om ni är jättenöjda!)

Där ute i sommarvärmen satt vi och läskade oss med melon och saft och sedan kaffe med nygräddade scones - och slutligen en precis lagom smält glass med jordgubbssylt, mums! Sedan avhandlade vi allt & inget och hade det mycket trevligt i sommargrönskan!

Jag är otroligt tacksam över vår vänskap som varat igenom åren. Och redan om några dagar är det dags att åter sammanstråla när vår barndomsvän som numera bor i Stockholm dyker upp. Vi ses tjejer! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar