tisdag 18 oktober 2022

När höstdimman dansar in....

 För ungefär två veckor sedan fotade jag när höstdimman smög sig in över slätten.

 Först tassade den liksom på tå - för att sedan komma dansande ....

Men för att ta det från början:

Det hade varit en relativt varm dag - ja, varm för att vara en oktoberdag. Solen hade sänkt sig bakom skogstopparna och en liten molnbank drev in - troligen en kallfront som formade en lätt dimma mot marken nära skogen...


Och dimman växte....


Den smög sig in mellan slättens träd, stenar och den grå ladan...

Jag smög mig också ut på slätten för att se hur dimman växte....


Kvällsdimman dansade... drog sig tillbaka... höjde sig, sänkte sig.... dansade.... liksom vällde in....


Kvällsmörkret sänkte sig. Snart var hela slätten inbäddad i grå dimma.  Dags för mig att smyga mig in bland träden och sedan in i stugvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar