söndag 30 oktober 2022

Den nyfikna ekorren

 Idag har vi återgått till vintertid och fick därmed sova en timme längre. För min del steg jag ändå upp 6:30 (eller egentligen kl 7:30) för att sända ut mannen i huset. Jag drack min första kopp kaffe och läste tidningen och sedan kröp jag ner i den varma sängen igen. Men naturligtvis kunde jag inte somna om, så det blev dags att stiga upp och fånga oktober månads sista söndag.

Idag måste jag bara blogga om den nyfikna och snabba ekorren som jag fotade häromdagen. Jag berättade ju om att jag sneddade över gamla begravningsplatsen i Vasa och där skuttade denna lilla krabaten omkring bland höstlöven.


 Se så pigga ögon ekorren har! Hen var såå nyfiken. Och så var hen småsugen på något gott i gräsmattan. Tyvärr var hen snabb också, hen satt inte stilla långa stunder.


Hopp och skutt. Och så rusade hen vidare.


Nu rusade hen fram till ett stort träd och klättrade snabbt uppför och försvann.

Men är man nyfiken så är man! Hen måste kika ned på mig en sista gång innan den sprang upp i trädkronan för att gömma sig. Jag kunde inte låta bli ett småle när jag vandrade vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar