torsdag 13 oktober 2022

Min hemliga vandringsstig

 För några dagar sedan vandrade jag längs en av de vackraste vandringsstigar. Denna stig pantar jag på bara för mig själv.  En stig igenom skogen och längs en bergsrygg, allt i höstskrud.

Välkommen med på min hemliga vandringsstig!

Stigen börjar bland några svampar som sett sina bättre dagar...


Här svänger jag in på en smalare stig inne bland de små granarna.... Här vandrar skogens djur - och här vandrar jag. Höstluften är klar och syrerik. Det är mulet.



Det är lite halt på marken efter nattens regn...

... speciellt där vitmossan klamrar sig fast längs bergsstigen är det halt. Nu gällde det att hålla tungan rätt i munnen för att inte falla...


Jag går förbi massor av olika svampar, vissa får följa med mig hem. Yes, trattkantareller!




Visst känner ni av syret i luften? Visst känner ni den fräna doften av höst i skogen?


Jag vandrar förbi stora och små stenar. Alla klädda mer eller mindre i mossa.


Tänk så vackert!


Det är sten på sten här längs bergssluttningen...

Där framme anar jag ljuset, jag är snart ute ur skogen.

Min hemliga stig. En höstvandring i mitt liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar