torsdag 6 oktober 2022

Före ovädret

 Inatt har vi så genomlevt höstens första oväder med både regn och storm. Lövträdens blad ligger idag i drivor på marken och träden ser rätt kala ut. 

Helt annorlunda var det i tisdags när jag gick ut på en eftermiddags/kvällspromenad. Det var då jag kände att jag måste fånga de vackra färgerna innan allt skulle ändras...

Solen tittade fram mellan molnen, som höll på att skingras. Jag gick den vanliga stigen över slätten och njöt av höstvädret.


En del mörka moln hopade sig i horisonten...

Jag vandrade in mot skogen och tänkte att solen tittar säkert fram igen när jag kommer ut på andra sidan.


Längs skogsstigen beundrade jag höstens färger.

När jag väl kom ut på slätten igen sken solen, precis som jag hoppades.... men se de mörka molnen i bakgrunden, tack och lov var de på väg bort! Ute på slätten var höstplogningen igång.


Ännu blommade det längs vägkanten, så jag passade på att plocka hem lite väna blåklockor och rödklöver. 


Höstens färger är allt lite speciella. Vissa björkar är gula, andra gröna...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar