tisdag 23 november 2021

Morgonen med första snön

 I morse vaknade jag till morgonrodnaden, eller nej - jag vaknade innan det började ljusna, men det tog sin tid innan jag kom mig ut för att fota. En kort stund drog dimman över slätten, den hann också nästan dansa bort innan jag kom mig för att snöra på mina vinterskor... (Det låter som en annan är trögstartad, och det stämmer.  Här skall läsas nyheter, ätas smörgås och drickas något varmt innan det blir fart under fötterna.)


Som ni ser, nu är det mera vitt på marken! Vinterns första snötäcke. Eller egentligen det andra, men den första snön som föll en kväll hade nästan helt regnat bort nästa morgon. Men vackert är det ju när det ligger vitt på marken, äntligen lite ljusare där ute.


Nu berättar också snötäcket vilka djur som har gått på våran gård. Både haren och räven är härmed avslöjade! 

Det var den vackra novembermorgonen, nu någon timme senare börjar snö- eller kanske regnmolnen dra in från väster. En annan hoppas att det håller sig på den kyligare sidan, jag vill ju gärna behålla snön. För visst är det ändå lite härligt med vitt på marken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar