onsdag 10 november 2021

Årets första snö

 Igår föll årets första snö - idag är allt det vita ett minne blott. Idag har vi +6 grader och det är så där grått och trist precis som vi har varit vana med hela hösten. Men gårdagens snö låg på marken i några timmar i alla fall och det var länge sedan vi hade vitt på marken, flera månader sedan senast.

 Våra ankor ville inte komma ut under gårdagen, de tycker inte om när det är snö på marken. Idag däremot när gräsmattan lyser grön då går de åter ut på matinsamling och ser ut att trivas! Jag hade plockat fram mina yllevantar när jag var ute på gårdagens korta promenad...


Jag gick ut innan det ymnigaste snöfallet började. När jag var ute var snön ännu lite kylig, sedan blev den mera vattenfylld och snöflingorna blev stora som tallrikar.... Sedan övergick snöfallet till regn. När jag gick till sängs på kvällen var nästan allt det vita borta.

Idag är det åter svart,  grått och lite grön gräsmatta där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar