måndag 29 november 2021

Nu brinner adventsljusen

 Igår tände vi det första adventsljuset. Samtidigt kom vintern, med sträng kyla och snö som inte smälter. En vit adventstid väntar runt hörnet. 


Igår tände vi det första adventsljuset. Jag hade letat fram ljusstaken och kom då på att jag glömt hämta in dekorationsmossa innan snön föll (ja, så var det kallt också så jag ville inte gå ut i onödan..). Det fick bli röda äpplen och gula mandariner som dekoration i adventsstaken.

Gårdagen bjöd på en lugn söndag då vi gjorde så få knop som möjligt. Igår fick alla ljusen brinna, nästan ner i ljusstaken...

Idag lyste även det första ljuset när jag satt vid på köksbordet. Och vi åt varsitt rött äpple innan åtminstone jag tog tag i denna måndag. Nu tar vardagen vid igen och det är så bra det också. Välkommen adventshögtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar