tisdag 24 augusti 2021

Så blev det dags för yllesockar och fleecetröjan igen....

 Idag skiner solen och det känns betydligt varmare än under gårdagen. Då sken solen också - ibland - men den kyligaste kalla nordanvinden gjorde livet outhärdligt. Plus 12 - 13 grader visade temperaturmätaren och jag trodde vi var inne i början av oktober månad (men det är ju i alla fall bara augusti!) när nordan slet och rev i träden. I natt har vi haft + 4 grader här hos oss, men på de sociala medierna såg jag att många skrapat bilrutorna i morse. Det hade varit frostnatt i stora delar av landet.... Under gårdagen klädde jag mig som om det var vinter, två par fleecetröjor, långkalsonger under långbyxorna och yllesockar på fötterna. Jag till och med sökte fram mössan när jag skulle gå ut...

 Nej vet ni! Så här mitt i sommarmånaden augusti är vi inte förberedda på denna kyla! Och speciellt efter denna heta sommar är vi ju inte ens vana vid lite kallare väder!

Som ni ser, jag bakade buller igår. Vetebullar fyllda med socker och kanel och runda bullar med en smörklick i mitten. Nu är i alla fall frysen fylld! Men inte blev det ju varmare inomhus bara för att jag bakade lite bullar (vi har inte satt på värmen i huset ännu), men det doftade himmelskt i alla fall!


Härmed avslutar jag klagovisan för denna gång. Idag har vi några fler plusgrader och den där kallaste kalla nordanvinden den har bedarrat. Solen skiner just nu och det är skönt (men under natten lär ett nytt oväder med regn och blåst dra in) så idag njuter jag inne i bärbuskarna.

Ha det gott alla som kikar in! Njut av stunden! Njut av augusti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar