söndag 1 augusti 2021

En av mina favoritmånader

Hej och hå! Så var vi  redan inne i augusti månad! Augusti som är en av mina favoritmånader! 

Denna första augusti bjuder på både sol och moln här hos oss (men något regn blir det kanske inte). Idag har jag en bakdag här hemma, trots att det är söndag. Men ibland vill det sig och man tycker plötsligt att det är roligt att stå vid spisen igen. Det kanske beror på att den värsta hettan har lagt sig....

Igår eftermiddag åkte vi ut till vårt sommarparadis bara för att vi plötsligt fick lite tid över. Där hann jag jobba undan en hel del, men så fram emot kvällen dök myggen upp och då var det inte lika kul... Jag tog en sväng via ett av mina kantarellställen för att se om det finns svampar denna torra sommar. Och visst hittade jag några små kantareller som klamrade sig fast vid varandra längst nere i en grop i skogen.... Till kvällen blev det smörstekta kantareller på smörgåsen.


Så nej, det är inget vidare svampår denna sommar. Och massor av mygg fick jag med mig från skogen.... vilken tur sambon hade bastun varm så att jag fick tvätta av mig alla spår av dessa otäckingar!



Det blev en riktigt skön kväll där ute vid havsfjärden (jag satte mig ute på Piren dit myggen inte hittade).

 

 När natten knackade på styrde vi bilen hemåt, sambon skulle upp tidigt och varför stressa i arla morgonstund när det inte behövs?

Så nu säger jag bara: Välkommen augusti! Du är så efterlängtad du också - för nu kör vi resten av sommaren 2021!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar