fredag 20 augusti 2021

En vecka med ostadigare väder...

 Denna sommar har vi varit vana vid dagar - ja,veckor i streck -  med varmt och soligt väder. Nästan inga moln på himlen. Tills denna vecka, för nu har det både regnat eller bara varit lite gråmulet. Men så har solen ändå kikat fram några timmar och det känns som vanligt igen.... Nästan så att vädret inte har kunnat bestämma sig vad som skall gälla.... enstaka regndroppar eller mera ihållande - eller solsken!


Häromdagen åkte jag till mitt barndomshem för att plocka vinbär och krusbär. Jag var ute i buskarna i flera timmar ända tills några regndroppar föll på ryggen - och så kom skyfallet! Jag rusade in men jag hade ändå hunnit blir rätt våt. Det regnade endast några minuter, men ändå så mycket att allt blev drypande vått. Bärbuskarna, gräset och jag. Så jag stuvade in mig i bilen och åkte hemåt. På hemvägen upptäckte jag regnbågen....

Innan jag åkte iväg knäppte jag några bilder från trädgården. Dripp dropp i hagtornsbuskarna....

Regnet tyngde ner stormhatten....

Men se rosen, den stod upp som en ståndaktig soldat!


Max en kilometer från den regnvåta trädgården lyste solen! Dit hade regnskuren inte nått och där lyste massor av gula solar! En liten äng med solrosor!


 Här stannade jag bilen och blev soligt glad igen. Så där stod jag bredvid vägen i regnvåta kläder och skor - och sken som solen jag också. 

Till natten kom det ihållande regnvädret över oss. Men det kan gärna regna nattetid om blott solen lyser när jag är vaken! Så kan jag tycka denna augusti....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar