torsdag 26 augusti 2021

En av de vackraste platsen i världen

 Ibland blir vi hemmablinda. Vi ser inte allt det vackra omkring oss, vi ser inte allt det vackra vardagliga. Vi ser helt enkelt inte att vi bor på en av de vackraste platserna i hela världen! Jag har skrivet det förr och jag skriver det igen. Jag tycker nämligen att jag bor i en av de vackraste platserna på jorden. Jag tycker inte att det är grönare på andra sidan. Det är "grönt" jovisst, men här är det minst lika "grönt"!!

Häromkvällen när jag tyckte att molnen var så vackra åkte jag ut en sväng med bilen. Molnen ville trots allt inte det jag ville - men vackert var det i alla fall. Så här: håll till goda med en radda foton från en kylig augustikväll vid havet!

 








 



Kvällsljuset förändrades och när jag så styrde hemåt igen måste jag stanna en stund för att fota de sista solstrålarna som träffade rönnen som dignade av röda bär....



Hade jag stannat en halvtimme till hade molnen blivit rödare... men jag frös i augustikvällen (den kalla nordanvinden...). Blått, rött och grönt. Visst är det vackert!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar