tisdag 31 augusti 2021

Hejdå augusti!

 31 augusti och dags att ta adjö av alla de tre sommarmånaderna 2021. Idag skiner solen och det är rätt behagligt ute, fast årets augusti har bjudit på både värme och kyla + regn. Några dagar var det så kyligt att jag plockade fram mina vinterkläder, en annan var ju inte van vid kylan efter årets heta juli månad...

(Ingen brand på fotot, det är solnedgången 29.8.)

Månadens nyheter har fyllts med rapporter om talibaner i Afghanistan och om evakueringen från Kabuls flygplats. Ja, och så har det ju rapporterats om fortsatt corona-pandemi. Det är delta-varianten som nu kommit som en fjärde våg och som drabbat främst barn, ungdomar och ovaccinerade. 

För egen del har det varit mycket bärplockning, både i skogen och mitt i bärbuskarna hemmavid. Och så har jag varit ut på sommarens enda längre resa (som jag ej bloggat om)... och så har jag ju varit på konfirmationsträff... och firat av en pigg svärmor på hennes födelsedag (och mycket mer...). Fast tänker jag efter har jag njutit rätt mycket, det är ju det som jag blivit så bra på de senaste åren!

Tack härliga augusti, nu blickar vi framåt mot september!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar