onsdag 1 september 2021

Hej, hallå! Välkommen september!

 Se där, nu har vi tagit klivet in i höstmånaden september! Redan i morse kändes luften hög och klar, lite kyligare också tyckte jag allt... Så här i början av månaden anar man endast att vi går mot kallare och mörkare tider (men visst var det rätt kyligt i morse ändå?). Nåja, vi skriver 1 september idag och det är alltid lika spännande att kliva in i en ny månad med nya förutsättningar.

Gårdagen tillbringade jag ute vid vårt sommarparadis. Bilderna kunde gott ha fotats idag också, trots att nordanvinden var aningen kraftigare idag (och gav mera vågskvalp). Men jag antar att samma gula löv hängde kvar på lövträdets gren nere vid Påttin. Ett höstlöv, ett gult ett. Ett löv bland alla gröna.


Igår var det ljuvligt sommarvarmt där ute. Och titta ett moln! Ett moln. Idag tror jag tyvärr att dom där molnen var fler som speglade sig i vattnet.

Igår blev det mat ute på verandan i solen, nåja idag tror jag att vi hade ätit inomhus pga nordanvinden... Men samma sol och samma bärtyngda rönn hade jag säkert kikat på.

Igår klippte jag ner alla buskar som poppat upp under sommaren på vår naturtomt och så friserade jag om mina häckar nere vid srtanden. Ända till jag fick blåsor i händerna av mina olika sekatörer... då blev det en skön stund i solen med ett korsord och en kopp kaffe... (Man kan ju inte ta ut sig alltför mycket!)

Vid våra hus finns några fladdermöss som brukar flyga runt när kvällarna blir mörka. Nu hittade jag en liten fladdermusunge som låg död nära verandan, den hade kanske flugit fel eller något. 


Nere vid Påttin var det däremot full rulle. En av de tre änderna tvättade sig så att vattnet yrde medan en av de tre satt uppe på en sten och spejade in de andra två. Månne tre är en för mycket? 

Nåja, nu välkomnar vi september månad och hälsar "Hej, hallå!" till Hösten 2021!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar