söndag 22 februari 2015

När man kommer in i skidbubblan

Här hos oss är det en liten sjukstuga just nu.
Sonen kom hem med en helledig vecka i bagaget och 
han hade också med sig en förkylning. Så för hans del har det
mest inneburit soffläge i två dagar. Men - konstigt nog - har han alltid 
framemot kvällstimmarna plötsligt blivit mycket bättre och begett sig ut 
med några kompisar... Jag har också intagit viloläge och då är det ju 
perfekt att följa med VM på skidor från Falun.
Det krävs ju inte så mycket att sätta sig i en fåtölj och
glo på tv:n. Och det är ju spänning i skidspåren!


Konstigt hur man går in i den där skidbubblan. 
Man slänger upp fötterna på soffbordet och så är man fast.
Jag tycker faktiskt att det är riktigt roligt att titta på tävlingarna. 
Mellan åken dukar jag fram mat och kaffe, för att även
förkylda tv-tittare skall orka.

3 kommentarer:

  1. Här är det ungefär samma min man kom hem med förkylning på fredag jag är ju annars allmänt orkeslös ,så det har blivit ett och annat smått att göra inne idag ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Här har vi också kollat på VM tävlingarna i Falun,
    eller ska vi säga Norska mästerskapen !!!
    Dom är ju helt otroliga och oslagbara, måste ju beundra dom,
    och svälja bitterheten...hahaha
    Rantafar som alltid gillat backhoppning har blivit bara så besviken, var är alla finnar säger han,
    hur kan det bli så här ???

    Ja det är nog bara att gilla läget, och jag tycker som du att det är rätt kul och avslappat
    att se på ett vinter VM.
    Silvret till svenska tjejerna satt fint, duktiga tjejer.

    Näe nu ska jag och Rantafar hoppa i bastun, vi söndagsbastar varje vecka är såååå skönt.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Lite småkrassligt här med. Själv är jag ingen sportfantast, men min man kollar i stort sett allt. Då sätter jag mig också i soffan, men med ett handarbete. Då kan jag slänga ett getöga på TV:n när de skriker som mest.

    SvaraRadera