måndag 23 februari 2015

Sista veckan i februari

Vi har haft en konstig vinter i år. Ja, om man kan
kalla det för vinter ens. Mycket runt nollan med ishala vägar 
och snö som fallit och som sedan smält.
Nu är det sista veckan i februari och nu är den mörkaste
delen av vintern förbi i alla fall. 
Få se hur det blir med snön och kölden.


Så här såg det ut sent i går kväll. 
Nästan ingen snö ute på åkrarna.


I morse var det klarblå himmel, men snart drog molnen in.
För ovanlighetens skull hade vi någon minusgrad i morse så
jag passade på att gå ut en sväng när det var lite strävt
på isvägen. Ute på slätten däremot är det nästan barmark, 


När jag närmade mig träden hördes en kör av fågelsång.
Talgoxar, entitor och kanske en och annan domherre.
Jo, nu vet man att våren närmar sig 
när fåglarna börjar liva upp sig.


3 kommentarer:

  1. Gillar det där du skriver om fågelkvitter etc. Tycker ju som så att har det inte varit kallt tidigare kan det låta bli hädanefter. Nu ställer jag in mig på vår! ♥︎

    SvaraRadera
  2. Här har det också hörts fågelsång men kanske den tillfälligt tystnar nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Det är ljuvligt att gå inne i skogen nu med all fågelsång runt ikring. Det finns hopp, känns det som. Fast igår fick vi snö igen. Så har det hållit på några dagar nu...snö på natten som töar under dagen och sen snö igen. Suck!

    SvaraRadera