fredag 20 februari 2015

En pysseldam med flinka fingrar

Häromdagen hälsade jag på en dam med eget pysselrum.
Jag var ju ut i ett helt annat ärende men ögonen drogs till
alla färger, alla detaljer som fanns i hemmet. När jag kom satt damen och
stickade sockar i ett vackert mönster. Väggarna var belamrade 
med både målade och handsydda tavlor samt olika figurer i 
olika handarbetstekniker.


När jag avhandlat mitt ärende frågade jag om jag fick gå in i 
hennes pysselrum. Damen urskuldade röran, hon hade ju inte hunnit
städa. Men jag var så fascinerad av kreativiteten och jag fick knäppa några bilder.
Här ovan ser ni ett bord belamrat med allehanda saker, både material
och färdiga pysselgrejer.


Damen öppnade det röda skåpet och där fanns massor av material.


Under skåpet fanns en vas med kaffepaketsrosor.


Väggarna var täckta av hyllor. Inte en centimeter var oanvänd.
Här fascinerades jag av de handvirkade små kaktusarna.


På den här hyllan huserade små möss tillsammans med en snögubbe.


Damen hade en hel låda full med gratulationskort.
Här ett kort med torkade blommor.
Vårsolen lyste in igenom fönstret och damen visade mig
alla tavlor hon målat det senaste året, alla små kylskåpsmagneter
hon åstadkommit. För att inte nämna alla stickade och 
virkade plagg som fanns i huset.
Här bor verkligen en pysseldam med flinka fingrar!

2 kommentarer:

  1. Ja den damen behöver inte någon stimulans av något slag alls,
    alltid något att sätta händerna på där.
    Kreativiteten blommar verkligen där.

    Ha en finfin helg.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. oj jisses jag trodde bara at det va jag som hade fullt imitt sy/hobbyrum!! hihi Ja hon har nog alltid nått att göra! ha en bra helg

    SvaraRadera