tisdag 30 december 2014

Tillbakablick 2014, del 1

År 2014 har varit ett fantastiskt år.
Jag har njutit av livet och jag har sett på omvärlden
ibland med förfäran och ibland med ett stort leende på läpparna.
Jag har träffat många fantastiska människor och jag
har fått jobba i min egen takt, för det mesta utan stress.
Jag har fått ha min fantastiska lilla familj omkring mig
och sommaren var den varmaste i mannaminne.
Här några foton från ett minnesvärt år 2014.
Del 1 januari-juni.


Vintern kom i mitten av januari. Efter en varm och slaskig
jul-och nyårshelg var det vackert med rimfrost och snö på marken.


Dagarna blev lägre i slutet av januari/början av februari,
men ännu kändes det långt till de ljusa sommarnätterna.



I mars besökte sonen och jag Tammerfors, en fin liten
resa bort från vardagen.


I mars började våren göra sig gällande.
Islossning och solsken.



Trots dagar med bakslag var våren ändå på väg....
och ett sant vårtecken är alltid att Fru Anka börjar värpa
ett ägg om dagen (de vita äggen är ankägg och de bruna
har våra hönor värpt).



Vårens underverk är blommorna som lyser i vårsolen
och småfåglarna som återvänder.


Våren var torr och när vi startade vårbruket körde sonen i
ett moln av damm.



Maj var solig och njutningsfull. Den första sommarvärmen
gjorde en snabbvisit.



Det grönskade på åkrar, ängar och i skogen.
Och naturligtvis i vår trädgård.
De soliga dagarna avlöste varandra...


Midsommaren var dock en rätt kylig historia. På midsommaraftonen
hade vi nästan lika varmt, eller kallt hur man nu ser det, som
på självaste julaftonen 2013. Fast solen sken, så vi klagade
bara liiiite....



Den 30 juni fick vi lite regn. Ett efterlängtat och
sååå välbehövligt regn efter veckor av solsken och den
pinande kalla nordanvind...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar