måndag 1 december 2014

Julmarknad på Torget

Julkänslan infinner sig när man vandrar kring på en
julmarknad. Jag strosade kring på stadens Jultorg och
vädrade in stämningen och jag njöt av julkänslan.



Juldekorationer av ris och mossa höjer ju alltid julhumöret.


Lillajulgranar och granrisbockar.


Städredskapen påminner om vad som borde
göras där hemma...




Julen och tindrande barnaögon hör ihop, så
visst var det roligt att några barnfamiljer hade hittat
 till den lilla julkarusellen redan på förmiddagen. 



Det roligaste med julmarknader är strosandet och tittandet,
och just det är också snällt mot plånboken.
För snart är det dags att julhandla, fast inte riktigt
ännu för min del.....

Welcome Christmas!

5 kommentarer:

  1. Jag har länge tänkt att jag vill ha en granjulbock, men tyvärr kommer jag alltid på försent att be min man snickra ihop en. Kanske han ändå hinner med det i år. Men har har mycket på min att-göra-önskelista som jag gett honom. Kram

    SvaraRadera
  2. Där fick man nog många ideer..o julkänsla också kan jag tro.Bara lite snö sku komma nu å..då blir det bra!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer också i stämning på julmarknad, men det får inte vara för trångt och bökigt.
    Ser så trevligt ut på jultorget.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Var nog till stan men visste inte ens att det var julmarknad ,så är det när det är minutschema ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Alltså stan..är det Vasa ??
    Kul med julmarknad, och mycket att gå å titta på.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera