onsdag 17 december 2014

En strålande vinterdag

I går kväll vräkte blötsnön ner. Stora vita flingor
fyllda med vatten omslöt världen i ett vitt täcke.
(Och sonen som var ute med bilen....och jag satt med 
harhjärtat....och lyckligt kom han hem...). 
Elektriciteten blinkade till några gånger, 
så vi hann sitta i mörker flera gånger. Tur att stearinljusen är
nära till hands den här tiden på året!



I morse vaknade vi till en klarblå himmel (nåja, det var ju mörkt när
jag vaknade, men jag såg att det skulle bli en strålande
solskensdag). Och vilken vacker dag vi har!
Snön ligger kvar på nedtyngda grenar.
Kölddimman dansar ute på åkrarna.
Snön är vackert vit.
Solen skiner.
Idag bjuder jag på en mängd foton från
vår vintervackra onsdag.










I går hade vi plusgrader men idag har vi minus sex.
Förhoppningsvis får vi behålla den vita snön
ända till julen. 

3 kommentarer:

  1. Ojdå,har ni så där mycket snö ,hälften mindre här .Solen och dimman hade vi också på morgonen,jättefina bilder ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Så vackra snöbilder! Vi tycks inte få någon snö till jul som vanligt, men jag saknar det mer när jag tittar på dina bilder. Jul och snö hör ihop. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni få behålla snön...

    SvaraRadera