torsdag 4 december 2014

När doften av nygräddat sprider sig i huset

Torsdag.
I morse när jag steg upp vid sjusnåret hade vi
sex grader på plussidan där ute. Sex plus! Vilken värme!
Nu har snö och rimfrost smält ännu en gång och äntligen är alla
 småvägar isfria! För hala vägar är det värsta jag vet.


Idag har jag bakat en kaka och när sambon och jag drack
varsin kopp förmiddagskaffe gick nästan halva kakan åt.
Inget är mera hemtrevligt än när doften av nygräddat sprider sig
i huset. Kakbakardagar är helt klart höjdardagar!


Ha det gott alla ni som kikar in till mig och 
tack för alla fina kommentarer! 

1 kommentar:

  1. Snodde en bit jag också och smet iväg ...
    Hann du se ???
    Det doftade ju så himlans gott att jag bara inte kunde låta bli,
    kokar kaffe här hemma sen...skulle nog ha tagit en bit till Rantafar me men vi få välan dela.
    =) =)

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera