torsdag 18 december 2014

En vit jul

Nu ser det ut som om julen skall bli vit här hos oss.
Snön som föll på tisdagskvällen kommer att ligga kvar
och mera snö lär vara på väg. Att fira en vit jul var i
barndomen något självklart, men de senaste åren har
det plötsligt inte alls varit självklart.
Så jag är så tacksam för några minus och ett vitt landskap!



Tänk att varje kväll skåda ut över vita vidder...
En renhet som är kristallklar....
Visst vill jag ha en vit jul!


Här inne hos mig har jag hela hösten pyntat med vita blommor.
Och jag hade planerat vita blommor till julen, men
nu när vi äntligen har vitt där ute då tycker jag plötsligt att det
går bra med vilken färg som helst. Nu känns rött juligt igen
som motvikt till allt det gröna här inne (och det vita där ute!). 
En av mina orkidéer har fått nya vackra blommor lagom till julen.
Det är blomsterlycka.

1 kommentar:

  1. Så kul med lite snö, blir lite vackrare genast.
    Här har vi fått lite fjun idag med, hoppas dom få ligga kvar till julen.
    Så kul för sonen att få sätta sig bakom ratten, hoppas han tar det försiktigt.
    Kommer ihåg att man i Finland fick ha 80-märket bak på bilen ett år efter man fått körkortet,
    är det så ännu ??

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera