söndag 14 december 2014

Julkänsla med barndomsvännerna

Nu har verkligen adventsstämningen infunnit sig!
För nu är det julpyssel, julmat och julsånger
för hela slanten! Igår hade vi barndomsvänner bestämt att
umgås över en bit god mat, massor av pladder och kryddat
med vackra julsånger. Kan det bli bättre adventsstämning?



Vi träffades vid Il Banco och där bänkade vi oss i en julig restaurang.
Vi beställde lite god mat och det där pladdret kom av bara 
farten, om jag säger så. När vi träffas avhandlar vi allt från 
barndomsminnen till världspolitiken (ja, lite i alla fall...).



Jag måste bara få lovorda efterrätten, den var supergod.
Passionsfruktspannacotta med färska frukter. Mums!
(Jag hann äta nästan halva efterrätten innan jag fick fram 
kameran, det var ju bara så svårt att slita sig från den
gudomliga, svala smaken ...)


Efteråt gick vi till kyrkan, där De Vackraste Julsångerna skulle sjungas.
Sambons kör sjöng också bland några andra körer.
Och så får man ju själv också sjunga med i de kända julsångerna,
julpsalmerna. 






Vi sjöng och vi lyssnade till skönsång.
Det riktigt kryper i kroppen när man lyssnar till
Härlig Är Jorden och hör änglakören med de höga tonerna i bakgrunden!
När konserten var slut tog vi barndomsvänner adjö för kvällen.
Och var och en åkte hem till sig eller på julfest (det var A det)...
Gårdagskvällen bjöd på verklig julkänsla,
och nu känner jag att julen verkligen närmar sig!

1 kommentar:

  1. Har aldrig hunnit på dom vackraste julsångerna , här var det ikväll men då körde vi flyttlass .Världen blir bara mera upp och ner,skönt att du hade det bra ,kram nette

    SvaraRadera