onsdag 25 september 2013

Höstkyla och höstlöv

Nu är hösten här.
Obarmhärtigt kall och blåsig.
Solen lyser som förr, men nu har vi endast +7 grader.
I natt hade vi -0,3 grader som kallast. Nattfrosten är här.
Man huttrar och drar upp axlarna ännu mera i nordanvinden.
Hur skall man vänja sig? Varför måste värmen försvinna som i ett trollslag?





Jag fotade höstlöven i vår vik på söndagen.
Då hade vi en så varm dag, säkert sommarens sista varma
omfamning. Nu har jag plockat fram långkalsonger, mössa och vinterjacka.
Det gäller att förbereda sig på det som komma skall...

2 kommentarer:

  1. ja så är det nog,,hösten är här.. Jag frös om fingrarna i morse då jag arbetade med högaffel o AIV... måste börja ha nå tunna handskar.. men långkalsingar har jag sällan..Nu ska jag ta opp potatisen vad som nu är kvar av mina 5 små "radar"...o sen skall jag gå opp imitt syrum o sy på jeansväskan..Det va fint vid Lebellska gården!!!

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det kallt ,vi hade 16 grader på jobbet idag morgon så det där med kalsonger behövs nog ,kram Nette

    SvaraRadera