lördag 28 september 2013

Ett av människans äldsta behov

Hej! 
Tittar in som hastigast för att ge ett litet livstecken.
I dag har sambon börjat höstens älgjakt och sonen var hemma 
för att ploga åkrarna. Jag har haft fullt upp att vara "pass-upp". 

Ett av människans äldsta behov
är att ha någon som undrar var man är
när man inte kommer hem på kvällen.
- Margret Meed-


Alla borde ha någon som finns och stöttar.
Som undrar på kvällen.
Jag är så tacksam att jag har dom som undrar.

Sköt om er! 
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Vilka kloka ord!! Och...det är ju för sorgligt om man är så ensam så ingen saknar en...man är priviligerad som har familj.
    Spännande...vad arbetar du med som du kan sköta hemifrån...?? Nyfiken är jag. Min första tanke är ju att det skulle jag också väldigt gärna vilja göra, men sen...jag har nog inte den disciplinen att kunna göra det och låta saker hemma vara...och sen är det svårt med det jobb jag har, vårda gamla...
    Historia var absolut inte mitt ämne i skolan, och det pratade faktiskt Anki och jag om i onsdags. Hade man haft lärare som fångat ens intresse, så hade det säkert sett annorlunda ut. Vilken tonåring är intresserad av gamla kungar som varit begravda i en massa herrans år...?? Men det är aldrig för sent att lära sej!!
    Kram kram

    SvaraRadera