lördag 3 september 2022

Kolla, kolla!

 I morse smattrade åter regnet på taket och sommarvärmen hade inte återvänt idag heller. Höstlikt var det, precis som de senaste dagarna. Jag gick ut med kameran mellan regnskurarna på förmiddagen, så här såg det ut:


Just då lite sol över oss, men mera blåa regnmoln på ingång...

Passade på att fota några av svärmors blommor också. Skyndade mig hemåt innan regnet kom....

Och så plötsligt såg jag att molnen liksom rann iväg. Och KOLLA, KOLLA den blå himlen och solen visade sig! Jag drog på mig gummistövlar på fötterna och en vindtät jacka och så gick jag ut på långlänk. Såå härligt med sol!


Jag svängde in längs en skogsstig för att plocka hem lite gula kantareller. Och KOLLA, KOLLA vad jag hittade! Trattkantareller! Redan i början av september! Det var massor av trattisar på gång!

Ovanligt tidigt för trattkantareller, men jag plockade med mig en hel påse full (hade ju inget annat att lägga svamparna i), så nu blir det stekta trattisar till kvällsmackan. 

Lite kul med hösten ändå....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar